Upravit stránku

Technické parametry

ekonomicky využitelná dopravní vzdálenost vleku300 - 600 m
průměr poháněcího a vratného kotouče (s pryžovým vyložením)2,5 m
rozchod lan na trati2,5 m
kladkové bateriese zachycovači a signalizací pádu lana s lokalizací místa
průměr lanových kladek200 mm
napínáníhydraulické, samočinné
unášečedvoumístné, hydraulické
výkonová řada pohonů22,0 - 45,0 kW
dopravní lanoØ 16 - 18 mm, ocelové pozinkované
dopravní rychlostrevizní 0,5 m/s, plynule řiditelná 0,5 - 3,2 m/s
přepravní kapacitamax. 1440 osob/hod, ekonomicky využitelná 1200 osob/hod
povrchová úprava ocelových částí vlekužárové, galvanické zinkování

 

Technický popis

Poháněcí stanice

Je převážně realizovaná jako napínací, nástupní, umístěna dole.
Skládá se z nosné ocelové konstrukce, systému hydraulického napínání dopravního lana, motoru s převodovkou se zabezpečením proti zpětnému chodu, poháněcího lanové kotouče, naváděcích kladkových baterií a vodících kladek.
Ocelová konstrukce se skládá z nosného sloupu kotveného do betonového bloku, nástavby s kladkami a posuvného nosníku, na kterém je přišroubována poháněcí jednotka s lanovým kotoučem. Na nástavbě je přišroubován nosník s kladkovými bateriemi a nosníky s naváděcími kladkami.
Hydraulický systém - dvojčinný hydromotor - je umístěn mezi pevnou a pohyblivou částí poháněcí stanice. Hydraulický agregát je umístěném na nosném sloupu.
Poháněcí kotouč je nasazen na výstupním hřídeli převodovky a je vyroben jako svařenec s loukoťovými výztuhami a drážkou s pryží. Proti sesmeknutí dopravního lana je poháněcí kotouč vybaven ve spodní části ochranným límcem, který slouží současně jako stabilizační zařízení unášečů.

Stanici je možno variantně dodat i jako výstupní, umístěnou nahoře, případně i jako pevnou.

Vratná stanice

Je převážně realizovaná jako pevná, výstupní, umístěná nahoře.
Ocelová konstrukce se skládá se z nosného sloupu kotveného do samostatného betonového bloku, vzpěr nosníků a ramen nesoucích baterie kladek a plošiny. V horní části nosného sloupu je za pomoci šroubového přírubového spoje připevněno uložení vratného lanového kotouče. Vratný kotouč je vyroben jako svařenec s loukoťovými výztuhami a drážkou vyloženou pryží. Proti sesmeknutí dopravního lana je vratný kotouč vybaven ve spodní části ochranným límcem, který slouží současně jako stabilizační zařízení unášečů. Přístup k bateriím a vratnému kotouči je zabezpečen přístupovým žebříkem a montážními plošinami se zábradlím.

Stanici je možno variantně dodat i jako nástupní, umístěnou dole, případně i jako napínací.

Traťová podpěra

Šikmá traťová podpěra typu "T" se skládá z nosného ocelového sloupu, kotveného do samostatného betonového bloku a hlavy podpěry, na které jsou zavěšeny kladkové baterie. V horní části nosného sloupu jsou přišroubovány obslužné plošiny. Přístup k plošinám a bateriím je zabezpečen přístupovým žebříkem.

Traťová podpěra lyžařského vleku DOUBLE

Kladková baterie

Kladkové baterie plní funkci vedení lana na podpěře. Kladková baterie je osazena příslušným počtem lanových kladek o Ø200mm vyložených pryžovou bandáží. Na obou větvích vleku jsou kladkové baterie vybaveny zabezpečovacím zařízením indikujícím pád lana - lámací tyčinkou.

Kladková baterie lyžařského vleku DOUBLE

Reference

• SKI areál Strážné, Krkonoše - 45 kW, kapacita 1200 osob/hod, poháněcí a napínací stanice nahoře
• Sportovní areál JEŠTĚD - Pod lany, Liberec, Jizerské hory - 45 kW, kapacita 1156 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• Lyžařský areál Boží Dar – Neklid - Pod hranicí, Krušné hory - 30 kW, kapacita 1226 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• SKI areál Potůčky, Krušné hory - 45 kW, kapacita 1200 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• SKI areál Kašperské Hory, Šumava - 37 kW, kapacita 1143 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• SKI klub Hlinsko, Českomoravská vrchovina - 37 kW, kapacita 1193 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• SKI areál Olešnice na Moravě, Českomoravská vrchovina - 45 kW, kapacita 1031 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• SKI areál Šacberk, Jihlava, Českomoravská vrchovina - 37 kW, kapacita 1200 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• SKI Klub Velké Meziříčí, Českomoravská vrchovina - 22 kW, kapacita 919 osob/hod, poháněcí a napínací stanice nahoře
• Ski areál Šindelná, Kouty nad Desnou, Jeseníky - 45 kW, kapacita 937 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• SKI areál Přívrat, Orlické hory - 30 kW, kapacita 1200 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• Lyžařské středisko Baba Pezinok, Malé Karpaty, SK - 37 kW, kapacita 1200 osob/hod, poháněcí a napínací stanice nahoře
• Ski Centrum Kálnica, Povážský Inovec, SK - 45 kW, kapacita 1200 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• Arłamów, Východní karpaty, PL - 37 kW, kapacita 1165 osob/hod, poháněcí a napínací stanice nahoře

KOMPLETNÍ SEZNAM VŠECH REFERENCÍ A
TECHNICKÁ DATA LYŽAŘSKÝCH VLEKŮ KE STAŽENÍ ZDE →

Fotogalerie

  • Poháněcí stanice nástupní, napínací - SKI areál Přívrat
  • Poháněcí stanice nástupní, napínací - SKI areál Kašperské Hory
  • Poháněcí stanice nástupní, napínací - SKI klub Hlinsko
  • Poháněcí stanice výstupní, napínací - SKI Klub Velké Meziříčí
  • Poháněcí stanice nástupní, napínací - SKI areál Náprava, Jáchymov – Nové Město
  • Poháněcí stanice nástupní, napínací - SKI areál Kašperské Hory
  • Poháněcí stanice výstupní, napínací - Hotel Arłamów, Ustrzyki Dolne, PL
  • Poháněcí stanice výstupní, napínací - SKI areál Křemešník
  • Vratná stanice výstupní, pevná, vysoká - SKI areál Šacberk, Jihlava
  • Vratná stanice výstupní, pevná, vysoká - SKI areál Kašperské Hory
  • Vratná stanice výstupní, pevná, vysoká - SKI areál Olešnice na Moravě
  • Vratná stanice výstupní, pevná, vysoká - Ski Centrum Kálnica, SK
  • Vratná stanice výstupní, pevná, vysoká - SKI areál Kašperské Hory
  • Vratná stanice nástupní, pevná, nízká - SKI areál Strážné
  • Vratná stanice nástupní, pevná, nízká - SKI Klub Velké Meziříčí
  • Vratná stanice nástupní, pevná, nízká - Lyžařské středisko Baba Pezinok, SK
  • Vratná stanice nástupní, pevná, nízká - SKI areál Křemešník
  • Traťová podpěra - SKI areál Kašperské Hory
  • Traťová podpěra - SKI areál Šacberk, Jihlava
  • Traťová podpěra - Lyžařské středisko Baba Pezinok, SK
  • Traťová podpěra - Lyžařský areál Boží Dar – Neklid - Pod hranicí
  • Traťová podpěra - SKI areál Křemešník
  • Traťová podpěra - SKI areál Olešnice na Moravě
  • Traťová podpěra - SKI areál Olešnice na Moravě
  • Šestikladková baterie tlačná - SKI areál Kašperské Hory
  • Šestikladková baterie tlačná - SKI areál Šacberk, Jihlava
  • Dvoukladková baterie nosná - SKI areál Kašperské Hory
  • Tříkladková baterie universální nosná - SKI areál Kašperské Hory
  • Čtyřkladková baterie tlačná - Lyžařský areál Čenkovice - Buková hora
  • Dvoukladková baterie nosná - SKI areál Kašperské Hory
  • Trasa lyžařského vleku - Lyžařský areál Boží Dar – Neklid - Pod hranicí
  • Trasa lyžařského vleku - Lyžařský areál Boží Dar – Neklid - Pod hranicí
  • Trasa lyžařského vleku - SKI areál Kašperské Hory
  • Trasa lyžařského vleku - SKI areál Šacberk, Jihlava
  • Trasa lyžařského vleku - SKI areál Křemešník
  • Trasa lyžařského vleku - SKI klub Hlinsko
  • Trasa lyžařského vleku - Hotel Arłamów, Ustrzyki Dolne, PL
  • Trasa lyžařského vleku - SKI areál Olešnice na Moravě
  • Trasa lyžařského vleku - SKI klub Hlinsko
  • Jednimístný unášeč lyžařského vleku - SKI areál Olešnice na Moravě

Chcete vědět více o lyžařském vleku DOUBLE ? Napište nám !

  • Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.