Upravit stránku

Technické parametry

ekonomicky využitelná dopravní vzdálenost vleku200 - 400 m
průměr poháněcího a vratného kotouče (s pryžovým vyložením)2,25 m
rozchod lan na trati2,25 m
kladkové bateriese zachycovači a signalizací pádu lana s lokalizací místa
průměr lanových kladek200 mm
napínáníhydraulické, samočinné
unášečejednomístné, hydraulické
výkonová řada pohonů7,5 - 18,5 kW
dopravní lanoØ 12,5 - 14 mm, ocelové pozinkované
dopravní rychlostrevizní 0,5 m/s, plynule řiditelná 0,5 - 2,7 m/s
přepravní kapacitamax. 900 osob/hod, ekonomicky využitelná 600 osob/hod
povrchová úprava ocelových částí vlekužárové, galvanické zinkování

 

Technický popis

Poháněcí stanice

Je převážně realizovaná jako napínací, nástupní, umístěna dole.
Skládá se z nosné ocelové konstrukce, systému hydraulického napínání dopravního lana, motoru s převodovkou se zabezpečením proti zpětnému chodu, poháněcího lanové kotouče, naváděcích kladkových baterií a vodících kladek.
Ocelová konstrukce se skládá z nosného sloupu kotveného do betonového bloku, nástavby s kladkami a posuvného nosníku, na kterém je přišroubována poháněcí jednotka s lanovým kotoučem. Na nástavbě je přišroubován nosník s kladkovými bateriemi a nosníky s naváděcími kladkami.
Hydraulický systém - dvojčinný hydromotor - je umístěn mezi pevnou a pohyblivou částí poháněcí stanice. Hydraulický agregát je umístěném na nosném sloupu.
Poháněcí kotouč je nasazen na výstupním hřídeli převodovky a je vyroben jako svařenec s loukoťovými výztuhami a drážkou s pryží. Proti sesmeknutí dopravního lana je poháněcí kotouč vybaven ve spodní části ochranným límcem, který slouží současně jako stabilizační zařízení unášečů.

Stanici je možno variantně dodat i jako výstupní, umístěnou nahoře, případně i jako pevnou.

Vratná stanice

Je převážně realizovaná jako pevná, výstupní, umístěná nahoře.
Ocelová konstrukce se skládá se z nosného sloupu kotveného do samostatného betonového bloku, vzpěr nosníků a ramen nesoucích baterie kladek a plošiny. V horní části nosného sloupu je za pomoci šroubového přírubového spoje připevněno uložení vratného lanového kotouče. Vratný kotouč je vyroben jako svařenec s loukoťovými výztuhami a drážkou vyloženou pryží. Proti sesmeknutí dopravního lana je vratný kotouč vybaven ve spodní části ochranným límcem, který slouží současně jako stabilizační zařízení unášečů. Přístup k bateriím a vratnému kotouči je zabezpečen přístupovým žebříkem a montážními plošinami se zábradlím.

Stanici je možno variantně dodat i jako nástupní, umístěnou dole, případně i jako napínací.

Traťová podpěra

Traťová podpěra typu "T" se skládá z nosného ocelového sloupu, kotveného do samostatného betonového bloku a hlavy podpěry, na které jsou zavěšeny kladkové baterie. V horní části nosného sloupu jsou přišroubovány obslužné plošiny. Přístup k plošinám a bateriím je zabezpečen přístupovým žebříkem.

Traťová podpěra lyžařského vleku SINGLE

Kladková baterie

Kladkové baterie plní funkci vedení lana na podpěře. Kladková baterie je osazena příslušným počtem lanových kladek o Ø200mm vyložených pryžovou bandáží. Na obou větvích vleku jsou kladkové baterie vybaveny zabezpečovacím zařízením indikujícím pád lana - lámací tyčinkou.

Kladková baterie lyžařského vleku SINGLE

Reference

• Skiareál ŠACHTY, Vysoké nad Jizerou, Krkonoše - 11 kW, kapacita 640 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• Ski Areál JANOVA HORA, Vítkovice, Krkonoše - 15 kW, kapacita 687 osob/hod, poháněcí a napínací stanice nahoře
• Sportovní areál JEŠTĚD - Bucharka, Liberec, Jizerské hory - 9,2 kW, kapacita 655 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• SKI areál Kašperské Hory, Šumava - 18,5 kW, kapacita 718 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• Lyžařský areál Přemyslov, Jeseníky - 15 kW, kapacita 840 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• FUN park Žiarce, Pavčina Lehota, Nízké Tatry, SK - 15 kW, kapacita 695 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• Snow Arena Druskininkai, městská aréna, LT - 7,5 kW, kapacita 300 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• Kalita skiing centre, Anykščiai, vrch Kalitos, LT - 11 kW, kapacita 720 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole

KOMPLETNÍ SEZNAM VŠECH REFERENCÍ A
TECHNICKÁ DATA LYŽAŘSKÝCH VLEKŮ KE STAŽENÍ ZDE →

Fotogalerie

  • Poháněcí stanice nástupní, napínací - Skiareál ŠACHTY - Vysoké nad Jizerou
  • Poháněcí stanice nástupní, napínací - Ski Areál JANOVA HORA
  • Poháněcí stanice nástupní, napínací - Ski areál Kašperské Hory
  • Poháněcí stanice nástupní, napínací - FUN park Žiarce, Pavčina Lehota, SK
  • Vratná stanice pevná, vysoká - FUN park Žiarce, Pavčina Lehota, SK
  • Vratná stanice pevná, vysoká - Lyžařský areál Přemyslov
  • Vratná stanice pevná, vysoká - Skiareál ŠACHTY - Vysoké nad Jizerou
  • Vratná stanice pevná, vysoká - Sportovní areál JEŠTĚD - Bucharka, Liberec
  • Traťová podpěra - Ski areál Kašperské Hory
  • Traťová podpěra - Skiareál ŠACHTY - Vysoké nad Jizerou
  • Traťová podpěra - Lyžařský areál Přemyslov
  • Jednomístný unášeč lyžařského vleku - Skiareál ŠACHTY - Vysoké nad Jizerou
  • Čtyřkladková baterie tlačná - Sportovní areál JEŠTĚD - Bucharka, Liberec
  • Šestikladková baterie tlačná - Skiareál ŠACHTY - Vysoké nad Jizerou
  • Čtyřkladková baterie universální tlačná - Skiareál ŠACHTY - Vysoké nad Jizerou
  • Trasa lyžařského vleku - Skiareál ŠACHTY - Vysoké nad Jizerou
  • Trasa lyžařského vleku - Skiareál ŠACHTY - Vysoké nad Jizerou
  • Trasa lyžařského vleku - FUN park Žiarce, Pavčina Lehota, SK
  • Trasa lyžařského vleku - Lyžařský areál Přemyslov

Chcete vědět více o lyžařském vleku SINGLE ? Napište nám !

  • Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti