Hledaný výraz musí mít více jak 2 znaky.
Je vhodný pro menší svahy se středním převýšením, s požadavkem na komfortní přepravu lyžařů, na samoobslužný provoz a plynulý rozjezd při startu. Bez problémů mohou tento vlek využívat i děti. Své uplatnění nalezne tento vlek v terénech s přepravní vzdáleností do 400 m a doporučenou kapacitou 600 osob/hod.
Technické parametry
ekonomicky využitelná dopravní vzdálenost vleku | 200 - 400 m |
průměr poháněcího a vratného kotouče (s pryžovým vyložením) | 2,25 m |
rozchod lan na trati | 2,25 m |
kladkové baterie | se zachycovači a signalizací pádu lana s lokalizací místa |
průměr lanových kladek | 200 mm |
napínání | hydraulické, samočinné |
unášeče | jednomístné, hydraulické |
výkonová řada pohonů | 7,5 - 18,5 kW |
dopravní lano | Ø 12,5 - 14 mm, ocelové pozinkované |
dopravní rychlost | revizní 0,5 m/s, plynule řiditelná 0,5 - 2,7 m/s |
přepravní kapacita | max. 900 osob/hod, ekonomicky využitelná 600 osob/hod |
povrchová úprava ocelových částí vleku | žárové, galvanické zinkování |
Technický popis
Poháněcí stanice
Je převážně realizovaná jako napínací, nástupní, umístěna dole.
Skládá se z nosné ocelové konstrukce, systému hydraulického napínání dopravního lana, motoru s převodovkou se zabezpečením proti zpětnému chodu, poháněcího lanové kotouče, naváděcích kladkových baterií a vodících kladek.
Ocelová konstrukce se skládá z nosného sloupu kotveného do betonového bloku, nástavby s kladkami a posuvného nosníku, na kterém je přišroubována poháněcí jednotka s lanovým kotoučem. Na nástavbě je přišroubován nosník s kladkovými bateriemi a nosníky s naváděcími kladkami.
Hydraulický systém - dvojčinný hydromotor - je umístěn mezi pevnou a pohyblivou částí poháněcí stanice. Hydraulický agregát je umístěném na nosném sloupu.
Poháněcí kotouč je nasazen na výstupním hřídeli převodovky a je vyroben jako svařenec s loukoťovými výztuhami a drážkou s pryží. Proti sesmeknutí dopravního lana je poháněcí kotouč vybaven ve spodní části ochranným límcem, který slouží současně jako stabilizační zařízení unášečů.
Stanici je možno variantně dodat i jako výstupní, umístěnou nahoře, případně i jako pevnou.
Vratná stanice
Je převážně realizovaná jako pevná, výstupní, umístěná nahoře.
Ocelová konstrukce se skládá se z nosného sloupu kotveného do samostatného betonového bloku, vzpěr nosníků a ramen nesoucích baterie kladek a plošiny. V horní části nosného sloupu je za pomoci šroubového přírubového spoje připevněno uložení vratného lanového kotouče. Vratný kotouč je vyroben jako svařenec s loukoťovými výztuhami a drážkou vyloženou pryží. Proti sesmeknutí dopravního lana je vratný kotouč vybaven ve spodní části ochranným límcem, který slouží současně jako stabilizační zařízení unášečů. Přístup k bateriím a vratnému kotouči je zabezpečen přístupovým žebříkem a montážními plošinami se zábradlím.
Stanici je možno variantně dodat i jako nástupní, umístěnou dole, případně i jako napínací.
Traťová podpěra
Traťová podpěra typu "T" se skládá z nosného ocelového sloupu, kotveného do samostatného betonového bloku a hlavy podpěry, na které jsou zavěšeny kladkové baterie. V horní části nosného sloupu jsou přišroubovány obslužné plošiny. Přístup k plošinám a bateriím je zabezpečen přístupovým žebříkem.
Kladková baterie
Kladkové baterie plní funkci vedení lana na podpěře. Kladková baterie je osazena příslušným počtem lanových kladek o Ø200mm vyložených pryžovou bandáží. Na obou větvích vleku jsou kladkové baterie vybaveny zabezpečovacím zařízením indikujícím pád lana - lámací tyčinkou.
Reference
• Skiareál ŠACHTY, Vysoké nad Jizerou, Krkonoše - 11 kW, kapacita 640 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• Ski Areál JANOVA HORA, Vítkovice, Krkonoše - 15 kW, kapacita 687 osob/hod, poháněcí a napínací stanice nahoře
• Sportovní areál JEŠTĚD - Bucharka, Liberec, Jizerské hory - 9,2 kW, kapacita 655 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• SKI areál Kašperské Hory, Šumava - 18,5 kW, kapacita 718 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• Lyžařský areál Přemyslov, Jeseníky - 15 kW, kapacita 840 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• FUN park Žiarce, Pavčina Lehota, Nízké Tatry, SK - 15 kW, kapacita 695 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• Snow Arena Druskininkai, městská aréna, LT - 7,5 kW, kapacita 300 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
• Kalita skiing centre, Anykščiai, vrch Kalitos, LT - 11 kW, kapacita 720 osob/hod, poháněcí a napínací stanice dole
KOMPLETNÍ SEZNAM VŠECH REFERENCÍ A
TECHNICKÁ DATA LYŽAŘSKÝCH VLEKŮ KE STAŽENÍ ZDE →
Fotogalerie
- Poháněcí stanice nástupní, napínací - Skiareál ŠACHTY - Vysoké nad Jizerou
- Poháněcí stanice nástupní, napínací - Ski Areál JANOVA HORA
- Poháněcí stanice nástupní, napínací - Ski areál Kašperské Hory
- Poháněcí stanice nástupní, napínací - FUN park Žiarce, Pavčina Lehota, SK
- Vratná stanice pevná, vysoká - FUN park Žiarce, Pavčina Lehota, SK
- Vratná stanice pevná, vysoká - Lyžařský areál Přemyslov
- Vratná stanice pevná, vysoká - Skiareál ŠACHTY - Vysoké nad Jizerou
- Vratná stanice pevná, vysoká - Sportovní areál JEŠTĚD - Bucharka, Liberec
- Traťová podpěra - Ski areál Kašperské Hory
- Traťová podpěra - Skiareál ŠACHTY - Vysoké nad Jizerou
- Traťová podpěra - Lyžařský areál Přemyslov
- Jednomístný unášeč lyžařského vleku - Skiareál ŠACHTY - Vysoké nad Jizerou
- Čtyřkladková baterie tlačná - Sportovní areál JEŠTĚD - Bucharka, Liberec
- Šestikladková baterie tlačná - Skiareál ŠACHTY - Vysoké nad Jizerou
- Čtyřkladková baterie universální tlačná - Skiareál ŠACHTY - Vysoké nad Jizerou
- Trasa lyžařského vleku - Skiareál ŠACHTY - Vysoké nad Jizerou
- Trasa lyžařského vleku - Skiareál ŠACHTY - Vysoké nad Jizerou
- Trasa lyžařského vleku - FUN park Žiarce, Pavčina Lehota, SK
- Trasa lyžařského vleku - Lyžařský areál Přemyslov